måndag 7 november 2011

Cykeltur till Bethpage park

Igår hade vi au pair möte och cykling stod på schemat. Vi var sammanlagt fyra au pairer. Jag fick låna min värdmammas nya cykel och det rullade på finfint. Vi cyklade som igenom en allé hela vägen och det var lite vattendrag här och var. Löven har blivit röda och gula nu och det var så oerhört fint att se när man cyklade och solen sken. Luften var lite kall men åh så frisk. Det var verkligen perfekt cykelväder.

Alla var inte så vana vid att cykla så det tog oss lite längre tid än vad vi hade beräknat att komma till parken. När vi väl var framme vid parken satte vi oss ner och åt vår medhavda matsäck.  Sedan cyklade vi tillbaka.

Denna cykeltur tog oss nästan fyra timmar så när jag kom hem var jag trött och hade rosor på kinderna. Det var en riktigt härlig dag. Det är aldrig fel med en cykeltur. Vi hade både kul och fick motion.


Lite änder.

Cykelvägen till Bethpage Park.

Camila.

Ana.

Maria.

Lilla jag på cykeln.

Bethpage park.

1 kommentar: