onsdag 2 november 2011

Underbar helg med australiensisk vän

Detta har varit den bästa helgen sen jag kom hit. Denna helg har jag umgåtts med min underbara australiensiska vän Melanie.

Vi möttes upp på Grand Central Station. Sedan blev det shopping i snöiga New York city. Ingen av oss hade vantar så vi köpte varsitt par på H&M. Lite motvilligt gav vi oss sedan ut i snöregnet. Vi hade det riktigt kul när vi gick runt i New York city och försökte undvika pölarna.

Vid ett tillfälle då vi skulle korsa över vägen så tog Melanie tag i mig för att hjälpa mig att undvika en pöl. Jag höll på att falla platt, men hon höll mig i ett stadigt grepp och drog mig tillbaka. Vi skrattade rätt rejält efter det, haha.

Vi köpte kaffe på Starbucks för att värma oss. Men det var inte det lättaste att dricka kaffe och hålla i ett paraply. Speciellt svårt är det att hålla i en kaffemugg och fälla ner sitt paraply samtidigt. För mig slutade med att jag fick kaffe i mitt paraply, haha.

När det började närma sig kvällen tog vi tillsammans tåget från Penn station till Bellmore. Melanie och jag hade nämligen övernattning hos mig. När vi kommit innanför dörren och värmt upp oss beställde vi kinamat och tittade på den otroligt braiga (vet att det inte är ett ord, haha) filmen The last song. För dig som inte sett den, SE DEN! Lite godis trillade också ner i våra magar.

På söndagen drog vi in till city igen. Denna gången mötte vi upp med au pairen Milly. Tillsammans gick vi till American museum of natural history (Amerikanska naturhistoriska museet). Det är ett enormt stort museum med många häftiga utställningar. Bland annat såg vi The journey to the star (Resan till stjärnorna). Vi satt som i en glob och såg en riktigt cool film om stjärnor. Det kändes stundtals som att man rörde på sig trots att man satt blixtstilla.

Detta var en toppen helg. Jag hade en jätte rolig övernattning med Melanie och tillsammans hade vi en rolig dag med Milly.


American museum of natural history.

En varelse som liknar en hare.

Rådjur.

Melanie.

Dumdum, för er som sett Natt på museet.

Getter eller nåt.

Melanie och jag hade kul med webkameran :)



1 kommentar: