lördag 5 november 2011

Sverige, Ryssland, Tyskland och Finland

Igår mötte jag upp med en tjej från Finland vid namn Liisa, som är au pair i Bellmore. Liisa bor ca 5 minuter ifrån mig med bil, vilket känns väldigt kul.

Efter att jag hämtat upp henne begav vi oss till biblioteket i Merrick för att träffa Galina. Galina visade oss runt i biblioteket. Biblioteket var väldigt fint. Tillsammans gick vi runt i biblioteket och kollade på en hel del filmer som man kan låna. Det var kul att gå runt och kolla på filmerna och upptäcka hur många filmer man faktiskt har sett i sitt liv, vilket är en hel del.

Jag och Liisa åkte sedan iväg till Long Beach för att köpa present till Emily, som fyllde åtta år igår. Galina kunde inte hänga med för hon behövde skriva en uppsats. Efter ca en halvtimmes biltur anlände jag och Liisa till hobbyaffären Michaels. Jag har aldrig sett en så stor hobbyaffär med så mycket grejer. Vi gick runt därinne ett tag och tittade på allt som fanns. Det var helt otroligt och jättekul.

Jag hittade precis vad jag ville köpa till Emily i födelsedagspresent. Jag köpte två korsstygnsbroderier till henne. Hon har nämligen tittat på lite när jag har broderat och visat intresse. Jag måste förresten ta tag i mitt broderi för jag har inte gjort något mer på ett bra tag.

En sväng till boardwalken blev det sedan. Vi åt lunch på boardwalken som bestod av en macka från Subway. Variationen var på så hög nivå att jag åt precis samma macka som jag gjorde förra gången jag var där. Liisa och jag tog sedan några hoppfoton innan vi åkte hem. Jag kan verkligen inte det här med hoppfoton. Men några hopp fastnade på bild.

Kvällen avslutades sedan med födelsedagstårta och en tripp till Starbucks med Liisa och Galina. Våra drycker från Starbucks drack vi i Galinas stora bil för det fanns inte några platser för oss på Starbucks, haha.

Kanske undrar ni lite över min rubrik. Det är nämligen så att både Galina och Liisa ursprungligen är från Ryssland. Sedan så har Galina flyttat till Tyskland och Liisa till Finland. Självklart representerar jag Sverige. Kulturell utväxling kan man verkligen snacka om!

I skrivandets stund sitter jag på biblioteket i Merrick tillsammans med Galina (nu för ett antal timmar sedan). Ikväll står bio på schemat.  

God natt från New York!


Solen sken på boardwalken.

Liisa hoppar.

Mitt hopp.

Här är ett bevis på att hoppfoton inte är min starkaste sida, haha ;)

1 kommentar: