torsdag 27 oktober 2011

Ett grönt paket

Ett grönt paket var precis vad som kom med posten i tisdags. Det är de gröna paketen som alla au pairer längtar efter. Ett grönt paket innebär saker från nära och kära.

På måndagen hade jag pratat med min Mamma på Skype och frågade om hon inte hade skickat något till mig. Mamma hade nämligen sagt för två veckor sedan att hon skulle skicka ett paket till mig och jag gjorde lite små önskningar. Eftersom det hade gått två veckor sedan hon sa det så tänkte jag att det kunde mycket väl vara denna vecka som det efterlängtade paketet skulle komma.

Svaret jag fick från min Mamma var att hon inte skickat något för att de sagt till henne att man inte fick skicka något ätbart. Jag svarade att ALLA andra gör det. Hennes nästa uttalande löd så här: Jag köpte lösgodis, men eftersom man inte fick skicka något ätbart så åt jag upp det. Ni kan nog gissa vad mitt svar blev. ”MAMMA!!!”

Jag försökte att pressa henne lite och frågade om hon verkligen inte hade skickat något. Hon sa nej. Men jag trodde henne inte riktigt och det hade jag rätt i för nästa dag så var det där gröna underbara paketet utanför dörren.

Tack Mamma för det ”uppätna” godiset!

Det gröna paketet!

Lite ledtrådar.

Cernitlera att pyssla med.

Det "uppätna" godiset ;) Mängden godis i påsen har minskat något och mängden i min mage har ökat.

Korsordstidningar.

Bridge bladning, som är min favorit blandning :D

Tuggummi.

Ett litet grönt inslag.

Ett örngott med texten " Världens Gulligaste". Jag har förmodligen Världens Gulligaste Mamma, Pappa och Lillasyster.

En lite rolig serie om tandborstning.

Två teckningar från två tjejer på min gata hemma.

Tvättpåsar.

En extra Twilight inspirerad godispåse.

Lappar från alla mina klasskamrater från gymnasiet. Dessa lappar skrev vi på en lektion till varandra. Vi skrev tre positiva saker var om alla i klassen.

MARABOU! Mmm...

3 kommentarer:

  1. jag kunde inte hålla mig, HAHA.. fy va mysigt med lite sveriegosaker! alla dina favoriter! kram

    SvaraRadera
  2. åhhhhhhhhhhhh va gulligt! Ja vill med skicka paket, hur gör man det??? aaw. va fint! Fina föräldrar du har vännen ;)

    SvaraRadera
  3. Ett paket hemifrån är likamed bäst när man är borta som au-pair! Känner igen den glädjen! Ha det gott Emma! Kram Elisabeth

    SvaraRadera