måndag 26 september 2011

Biltur och Starbucks

Idag träffade jag en tysk tjej som heter Galina. Vi bestämde att vi skulle träffas på Starbucks. Så efter att jag satt barnen på bussen till skolan och fixat lite satte jag mig i bilen och körde iväg. Jag var allt lite nervös för det var första gången som jag körde alldels ensam. Jag ville ju inte tappa bort mig, men jag hade skrivit ner allt på en lapp så det gick bra på ditvägen :) På hemvägen höll jag på att hamna fel så jag blev lite skraj.

Det var faktiskt också första gången som jag köpte något på Starbucks. Jag tog en Chai Te Latte och det var väldigt sött och smakade typ pepparkaka ;)
Vi gick sedan till en park och gick en promenad. Efter vår korta promenad i ca 26 gradig värme åkte jag hem.  Det var roligt att träffa en au pair i mitt område som jag kan umgås med på dagarna. Men jag hade lite problem att förstå henne för hennes engelska var inte tipptopp direkt ;)
Jag har en telefon nu så jag har varit lite sysselsatt med att komma underfund med de olika funktionerna. Känns jätteskönt att ha en telefon, det är som att öppna upp en helt ny värld. Det gör saker och ting mycket enklare. Det är nog sant att dagens ungdom inte kan leva utan telefoner, haha.

Min allra första mugg från Starbucks.

Min telefon på min härligt gröna och mysiga matta.

1 kommentar:

  1. Låter toppen! Chailatte är ju jättegott!!! (Fast det smakar ju faktiskt nästan pepparkaka, Hehe ...

    SvaraRadera