fredag 16 september 2011

JAG ÄR I NEW YORK!

Äntligen kommer mitt första blogginlägg. Jag trodde aldrig att den dagen skulle komma, men nu är den här. Det har varit lite av en tuff vecka på grund av att jag har lämnat Sverige, sagt hej då till när och kära och det har varit oerhört många nya intryck så därför har jag inte bloggat. Kl. 12.45 den 11 september började mitt äventyr i USA på riktigt. Jag har nu varit här i New York på träningsskolan för au pairer i några dagar och idag ska jag för första gången träffa min värdfamilj i verkligheten! Det ska bli riktigt roligt att träffa dem, lite nervös är man dock så klart.  Jag kan knappt förstå att detta faktiskt sker. Jag kan inte fatta att jag är här i USA och ska vara här i ett helt år!
Vi har haft ett fullspäckat schema på träningsskolan. Jag har träffat många nya vänner. Jag har delat rum med bland annat en tjej från Australien, Melanie, som är jätte trevlig, så det var jobbigt att säga hej då till henne. Men hon bor ca 40 minuter ifrån mig, så det känns jättebra.  Jag har pratat engelska nästan hela veckan eftersom jag delat rum med andra nationaliteter. Men jag måste erkänna att ibland blir jag lite frustrerad när jag inte finner de ord jag söker.
Igår var vi i New York city och det var riktigt kul. Jag, en som heter Clara, en som heter Amanda och Melanie från Australien hängde tillsammans i New York. Vi var på obeservationsdäcket på Rockefeller, Times square, vid New York Public Library och lite andra ställen.
Här kommer nu lite bilder från veckan.
Uppe på Rockefeller
Min jättetrevliga vän från Australien, Melanie.

2 kommentarer:

  1. Fy va kuul med första inlägget!! massa positivt, åhhhh.... :D <3 Men, undrar ju nu, har du bytt ut mig o Amanda till andra Clara o Amanda?? hmmm... haha. :)

    PUSSSS, lycka till med familjen <3

    SvaraRadera
  2. Så sjukt roligt! Detta ska jag följa helt klart! :D

    SvaraRadera