söndag 18 september 2011

Fire Island

Igår var vi på en ö som heter Fire Island. Vid runt tiotiden kom 3 svenska au pairer och hämtade mig. Vi var 8 svenska au pairer som tog färjan dit. Det var en jättemysig ö. Vi gick längs stranden och passade oss för att inte bli blöta, för vågorna var riktigt stora. Vi åt på en restaurang och sedan tog vi färjan tillbaka.

Efter det åkte vi till ett ställe som heter Tuttifrutti och åt glass. Man fick ta glassen själv och ta strössel och allt annat som fanns att välja på. Glassen var som spritsad grädde till utseendet, så det såg lite lustigt ut. Det var en riktigt rolig dag.

Tyvärr så är jag inte så bra på att ta kort, men jag ska bättra mig. Här är den enda bilden som jag tog under dagen, haha.



Stranden på Fire Island


2 kommentarer:

  1. åh,va härligt! riktigt nice strand ju :D nästan som smultronstället då! fast låte som lite slibbig glass... :P

    SvaraRadera
  2. ser fint ut Emma! Kram till dig, ha en bra vecka

    SvaraRadera