onsdag 28 september 2011

En vanlig dag

Tänkte att det kanske är på tiden att jag berättar hur en dag ser ut för mig i Bellmore. Jag går upp kl.6.00 ungefär ;) Gör mig i ordning i lugn och ro. Det är väldigt skönt att ha sitt eget badrum, ingen är någonsin i vägen ;) Runt sjutiden går jag upp för trappan till mellanvåningen och börjar jobba.

Jag fixar barnens lunchlåda, som består av en festis, en kupong för varm lunch i skolan eller en macka, snack som ofta består av en påse chips och det sista som jag lägger i är ett nyttigt snack som kan vara till exempel paprika.

Runt kvart över sju går jag och väcker barnen. De tar på sig de kläder, som valts ut kvällen innan. När de är påklädda kommer de ner och äter frukost. Frukosten består ofta av någon typ av flingor med mjölk, våfflor som värms i mikron eller enbart ost och skinka. De borstar sedan tänderna, kammar håret och tar på sig skorna.

När de är klara med detta sitter de en stund framför tv:n och vid halv nio går vi ut till busshållplatsen och väntar på bussen som tar dem till skolan.
Efter att alla barnen sitter på bussen och har åkt iväg har jag ledig tid fram tills klockan är kvart i fyran då jag hämtar dem från bussen. Jag städar naturligtvis upp lite i huset och kör någon tvätt om det behövs under dagen.

När barnen kommer hem äter de lite mellanmål och när min värdmamma kommer hem sätter vi igång med läxorna. Detta är ungefär hur en vanlig dag ser ut för mig som au pair i Bellmore.

Kom på att jag har glömt att berätta om barnen som jag tar hand om. Jag tar hand om tre barn. Jack, som är 5 år; Emily, som är 7år och Matthew, som är 9år. Vi har också en liten söt hund som heter Bella.

Barnen åker med en liknande buss till skolan.

Hunden Bella.




Slutligen ett klipp som jag hoppas förgyller eran dag lite grann :)

:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar