söndag 9 oktober 2011

Cheesecake factory

Igår var jag och Galina på Cheesecake factory. Vi möttes på Starbucks och sedan tog vi fram GPS:en och styrde mot vårt mål. Jag undrar verkligen hur jag skulle klara mig utan GPS:en. Det är mer än tillräckligt att hålla koll på bilarna som byter fil hur som helst och helt enkelt kör som galningar.

När vi kommit till Cheesecake factory och efter många rundor hittat en parkeringsplats och parkerat, det var nämligen inte bara vi som var där ;),  gick vi in i restaurangen.

När vi väl kommit in i restaurangen fick vi ställa oss i kö och när vi kommit fram till disken fick vi en grej, som skulle vibrera när det fanns ett bord för oss. Vi fick vänta i ca 30 minuter innan grejen vibrerade och vi fick vårt bord.

Vi beställde sedan båda pasta. Jag åt pasta med kyckling, basilika, tomat och mozarella, typ. Det smakade jätte gott, men det var en riktigt stor portion. Även om vi kände oss rätt så nöjda efter att vi ätit vår pasta så beställde vi varsin cheesecake. Det går ju bara inte att inte beställa en cheesecake när man är på cheesecake factory, det säger ju sig självt. Cheesecaken som jag åt var med blåbär och vit choklad och smakade gott men också oerhört sött.

I USA ger man alltid dricks på restauranger och som tur är så har jag en funktion på min telefon som räknar ut hur mycket dricks man ska ge, haha : )

Jag och Galina hade en mycket trevlig kväll med go mat på cheesecake factory.

Idag firar jag en månad i USA. Det är helt sjukt hur fort tiden går! Idag ska jag och min värdfamilj åka till ett ställe och sova över natt. Men det får bli nästa blogginlägg. Lite spännande måste det vara att läsa en blogg, haha.

Min jätte goa pasta.

Galina och hennes choklad cheesecake.

Jag och min blåbärs cheesecake.

 Ha det superdupermegaduper jätte bra! : )

2 kommentarer:

  1. Vilken cheesecake! Är det 4 dl vispgrädde till ? Är det ditt glas eller en blomvas? Ett år då den dieten så kommer vi inte att känna igen dej:-)

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att ni känner igen mig ;)

    SvaraRadera