tisdag 4 oktober 2011

Kanelbullensdag!

Idag är det Kanelbullensdag och det är en dag som alltid måste firas även om man befinner sig på andra sidan av Atlanten. Dagen firas så klart med nybakade kanelbullar och ett glas mjölk : )

Jag och två andra svenska au pairer bakade kanelbullarna. Jag hämtade upp den ena au pairen och sedan begav vi oss till mataffären för att inhandla ingredienserna. Det var en rolig upplevelse att leta efter ingredienser i en amerikansk mataffär. Det är inte jätte lätt att hitta allt. Men vi hittade det vi sökte och åkte sedan till den andra au pairen och satte igång och bakade.

Jag gav kakboken Sju sorters kakor till min värdfamilj så jag hade receptet för kanelbullar fast på engelska, men det gick lika bra det. Bullarna blev riktigt goa.

Här kommer lite bilder från bullbaket.
Glad Kanelbullensdag! ;)

Kaveln i högsta hugg.

Ogräddade bullar.

Ogräddade bullar med pärlsocker på.

Nybakade kanelbullar.

Kanelbulle med ett glas mjölk till :) Finns det något bättre?

Min påse med kanelbullar. MUMS! :)

2 kommentarer:

  1. Smaskensfilibajs! Dom kanelbullarna ser delikata ut! Good Work! :D

    SvaraRadera
  2. Åh va härligt! Ser riktigt mumsiga ut :)

    SvaraRadera