måndag 3 oktober 2011

Fredag, lördag & söndag

Fredag
Jag, Jack och Emily på gick bio och såg filmen Dolphin tale. Filmen handlar om en delfin som förlorar sin stjärtfena. Lite Rädda Willy över det hela. Det var en bra film och barnen tyckte om den.

Jag har haft barnen hemma både torsdag och fredag för det är någon judisk högtid och då är alla barn lediga från skolan.

Jack och Emily i väntan på att filmen ska börja.

Lördag
Jag hade mitt första au pair möte denna lördagen. Vi träffades hos vår LCC Debbie. En LCC är en person som du kontaktar om du har problem med familjen och som anordnar ett möte varje månad då au pair gruppen samlas. Vi är åtta i min au pair grupp, men denna gången var vi bara tre. Det var lite av en besvikelse eftersom att jag hade sett fram emot att träffa många au pairer som jag kan umgås med.

Vi hade i alla fall en rolig dag. Vi spelade minigolf och tro det eller ej men jag vann! : ) Solen sken under hela tiden då vi spelade minigolf, vilket var jätte härligt : )

Efter au pair mötet åkte jag, min värdmamma och barnen till en festival i Long Beach, som ligger ca 20 minuter härifrån. De firade Irish day i Long Beach. Jag vet inte vad Irish day innebär förutom att det har något med Irland att göra ;)

På vägen hem från Long Beach stannade vi och åt frozen yoghurt. Denna gång kan jag faktikst bjuda på en bild av min glass : )

Här ser ni vinnaren i minigolf turneringen :)

Min goa glass bestående av massa frukt, vanilj och choklad glass :)

 
Söndag
Dagen med stort D var igår. För första gången tog jag tåget in till New York city. Det tog mig ca 50 minuter in dit. När jag satt på tåget tänkte jag ”Händer verkligen detta?”. Är det någon mer än jag som har svårt att fatta att jag faktiskt är i New York?!

Jag hade bestämt träff med två andra au pairer Melanie och Milly, som jag träffade på träningsskolan. Vi åkte inte samma tåg och kom till två olika stationer. Jag kom till Penn station och de till Grand Central station. När jag kommit in till Penn station och hittat ut från stationen så tog jag en taxi till Grand Central station, även det var första gången för mig. Kan ni tänka er Emma Gustafsson stå och vinka efter en taxi?!

Jag träffade sedan Melanie och Milly på Grand Central station och sedan gick vi runt i stan. Jag köpte mitt första klädesplagg i New York city. Klädesplagget inhandlades på H&M ;) Det roliga var att jag faktiskt kände mig som hemma i den butiken. Det var som att ta en tripp till Sverige.

Efter några timmars strosande åkte jag tillbaka till Bellmore. Det var verkligen en toppen dag! Det var jätte kul att träffa Melanie eftersom att vi blev så bra vänner på träningsskolan och vi har alltid kul tillsammans. Det var självklart jätte kul att träffa Milly också.

New York city

Min nyinköpta blåblommiga blus från H&M. Typ dagens outfit Syrran ;)

Lunch i New York city :)


Detta var min helg.
Ha det riktigt härligt! 

2 kommentarer:

  1. låter jättehärligt! kan se bilden av "dig vinka fram en taxi" framför mig, värsta coolt :D

    SvaraRadera
  2. Låter som att du har det riktigt bra Emma. Kul!
    Jag blev sjukt sugen på glass nu när jag såg din härliga portion. Ha det toppen. Massa kramar kusinen Frida

    SvaraRadera