torsdag 13 oktober 2011

En tripp till Conneticut

I söndags begav jag och min värdfamilj oss för att åka till nöjesfältet Lake compounce i Conneticut. Det var en resa på ca 2 timmar och som vanligt var det sjukt mycket folk på vägarna.

Eftersom det börjar närma sig Halloween så hade de pyntat nöjesfältet med diverse läskiga saker. Det var också några av dem som jobbade där som klädde ut sig och försökte skrämma besökarna. Jag som är rätt så lätt skrämd gillade det inte särskilt mycket.

Emily blev tyvärr sjuk under vår vistelse och vi var därför tvungna att åka hem tidigare än vad det var tänkt nästa dag. Denna dagen var Columbus day, vilket kan vara kul att veta?  Jag kan nu  i alla fall lägga till Conneticut till en av de stater som jag har besökt i USA : )

Jag har varit hemma med sjukt barn hela denna veckan plus att jag själv har åkt på en förkylning. Men jag har druckit ”förkylningsdrinken”, som jag har valt att kalla den. Denna drink består av riven ingefära, honung och citronsaft som blandas i rykande hett vatten. Det är nu bara att hoppas på att det gör susen. (Det är på grund av min förkylning som jag inte har orkat uppdatera.)

Nu när det börjar gå mot kallare tider börjar det att bli dags att plocka fram handarbetet. Idag började jag på ett korsstygnsbroderi. Det är så mysigt att sätta sig och sy. Motivet för mitt broderi är en söt liten nalle i en röd kappa och den väcker lite julkänslor tycker jag allt.


Mitt "inträdesband" till Lake compounce.

Så här ska mitt broderi se ut när det är klart. Upptäckte nu att broderiet faktiskt heter julkappa :)

Så här ser mitt broderi ut för tillfället. Det är i alla fall en början ;)

3 kommentarer:

  1. åh, kul med nöjesfält! och gött att få åka och se lite mer än bara new york jue! Synd med förkylningen bara :( krya på dig! Det där broderiet ser sjukt jobbigt ut, skulle jag aldrig klara, men de gör nog du, lycka till! :D kramar Amanda

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag tror allt att du skulle klara det. Du som är så pysslig :)

    SvaraRadera
  3. haha, emma jag har inte sånt tålamod som du har till sånt där! :D Kram amanda

    SvaraRadera