fredag 21 oktober 2011

Linfrö, vad är det?

Tisdag
Jag tog en liten sväng till affären för att köpa lite nyttigheter. Jag skrev min lilla handlarlista och drog iväg. Jag kan börja med att säga att jag inte vet hur många vändor jag gick vid varje hylla. Det är oerhört svårt att hitta det man söker för det verkar knappt som att det finns något system. Jag var säkert inne i affären i en timma ;)

Jag tänkte att jag skulle göra egna knäckebröd. Linfrö var en av de ingredienser som ej gick att finna. Jag frågade en anställd och tillsammans gick vi från den ena till den andra personen och frågade efter linseed(linfrö). Men ingen visste vad det var eller var det fanns. De flesta som vi frågade sa att de aldrig hört talas om det. Jag själv kan inte fatta hur det inte kan finnas. I kundtjänsten tipsade de om att gå till en hälsobutik eller något dylikt. Men som tur är hittade jag ett recept utan linfrön så det blev några riktigt goda hemmagjorda knäckebröd :)

Jag kom inte tomhänt ur butiken. Nyttigheterna som inhandlades är följande: Wasa knäckebröd GROVT, majsmjöl, sesamfrön, salt, valnötter, solrosfrön och mandel.

Dagen avslutades med ett besök på Starbucks för att träffa en svensk au pair vid namn Sofie.

Onsdag
Detta var en riktig regning dag, det bara öste ner. Jag och au pairen Galina hade perfekta planen för denna dag, nämligen shopping. Det tog oss ca 20 minuter att komma till det enorma köpcentrat. Det var så stort att när vi skulle hem hade vi problem att hitta ut.

Under denna dag insåg jag att jag är usel på att shoppa. Det som inhandlades under denna shoppingdag var svarta spännen och födelsedagspresent till min värdmamma. Jag får ta några fler rundor till det köpcentrat och lära mig att shoppa ;)

God eftermiddag från New York!

Hemmagjorda knäckebröd.

Nyttigheter.

Bodybutter och ett armband var min present till min värdmamma.

1 kommentar:

  1. Låter mycket gott med eget knäckebröd! Haha, ja nu när du är i USA får du passa på att shoppa ju! ;) kram

    SvaraRadera